2202564 Ontario Inc. - Environmental Compliance Approval (sewage)

La traduction française de cet avis n'est pas disponible. Nous nous excusons pour le dérangement.

Type d'acte: Environmental Compliance Approval (sewage)

Numéro du REO
019-6900
Numéro de référence du ministère
2818-CP9L7P
Type d'avis
Instrument
Loi
Environmental Protection Act, R.S.O. 1990
Affiché par
Ministry of the Environment, Conservation and Parks
Étape de l'avis
Décision Mis à jour
Décision publiée
Période de consultation
Du 4 avril 2023 au 19 mai 2023 (45 jours) Fermé
Dernière mise à jour

Update Announcement

This proposal notice was updated on August 30, 2024 to advise the public that this file is still under active review. The original proposal date and comment period have not been altered.

Cette consultation a eu lieu :

du 4 avril 2023
au 19 mai 2023

Résumé de la décision

This approval is for a new Environmental Compliance Approval for the establishment of subsurface sewage disposal works, rated at 72,000 litres per day to service a lodge, chalets, restaurant, convention, and spa facilities, located at 20706 Heart Lake Road, in the Town of Caledon, Ontario.

Détails de l'emplacement

Adresse du site

20706 Heart Lake Road
Caledon, ON
Canada

Carte de l'emplacement du site

L'épingle de localisation correspond à la zone approximative où a lieu l’activité environnementale.

Afficher cet emplacement sur une carte opens link in a new window

Promoteur(s)

2202564 Ontario Inc.
25 Sunpac Boulevard
Unit 1
Brampton, ON
L6S 5P6
Canada

Détails de la décision

This approval is for a new Environmental Compliance Approval for the establishment of subsurface sewage disposal works, rated at 72,000 litres per day to service a lodge, chalets, restaurant, convention, and spa facilities, located at 20706 Heart Lake Road, in the Town of Caledon, Ontario.

The proposed works includes:

  • septic tanks
  • flow equalization tanks
  • effluent pump station
  • an Enviro-Septic Wastewater Treatment System including three Enviro-Septic Absorption Beds
  • an existing enlarged raised Absorption Trench Field

The Ministry may require effluent monitoring and may impose effluent objectives.

Commentaires reçus

Par l'entremise du registre

0

Par courriel

0

Par la poste

0
Consulter les commentaires soumis par l'entremise du registre

Effets de la consultation

No comments came in during the 45 days EBR posting period.

Documents justificatifs

Consulter les documents en personne

Certains documents justificatifs peuvent ne pas être accessibles en ligne. Si tel est le cas, vous pouvez demander à consulter les documents en personne.

Veuillez communiquer avec le bureau mentionné ci-dessous pour savoir si les documents sont accessibles.

Halton-Peel District Office
Address

4145 North Service Road
Suite 300
Burlington, ON
L7L 6A3
Canada

Office phone number

How to Appeal

Cet avis de décision peut être porté en appel. Vous avez jusqu’à 15 jours à partir du 27 septembre 2024 pour entamer le processus d’appel.

Veuillez lire les renseignements suivants attentivement pour en savoir plus sur le processus d’appel.

Comment interjeter appelClick to Expand Accordion

Start the process to appeal

If you’re an Ontario resident, you can start the process to appeal this instrument decision.

First, you’ll need to seek leave (i.e. get permission) from the relevant appellate body to appeal the decision.

If the appellate body grants leave, the appeal itself will follow.

Seek leave to appeal

To seek leave to appeal, you need to do these three things:

  1. prepare your application
  2. provide notice to the minister
  3. mail your application to three parties

1. Prepare your application

You’ll need to prepare an application. You may wish to include the following things in your application:

  1. A document that includes:
    • your name, phone number, fax number (if any), and/or email address
    • the ERO number and ministry reference number (located on this page)
    • a statement about whether you are a resident in Ontario
    • your interest in the decision, and any facts you want taken into account in deciding whether you have an interest in the decision
    • the parts of the instrument that you’re challenging
    • whether the decision could result in significant harm to the environment
    • the reason(s) why you believe that no reasonable person – having regard to the relevant law and to any government policies developed to guide decisions of that kind – could have made the decision
    • the grounds (facts) you’ll be using to appeal
    • the outcome you’d like to see
  2. A copy of the instrument (approval, permit, order) that you you are seeking leave to appeal. You’ll find this in the decision notice on the Environmental Registry
  3. Copies of all supporting documents, facts and evidence that you’ll be using to appeal
What is considered

The appeal body will consider the following two questions in deciding whether to grant you leave to appeal:

  1. is there is good reason to believe that no reasonable person, with respect to the relevant law and to any government policies developed to guide decisions of that kind, could have made the decision?
  2. could the decision you wish to appeal result in significant harm to the environment?

2. Provide your notice

You’ll need to provide notice to the Minister of the Environment, Conservation and Parks that you’re seeking leave to appeal.

In your notice, please include a brief description of the:

  • decision that you wish to appeal
  • grounds for granting leave to appeal

You can provide notice by email at minister.mecp@ontario.ca or by mail at:

College Park 5th Floor, 777 Bay St.
Toronto, ON
M7A 2J3

3. Mail your application

You’ll need to mail your application that you prepared in step #1 to each of these three parties:

  • appellate body
  • issuing authority (the ministry official who issued the instrument)
  • proponent (the company or individual to whom the instrument was issued)

Autorité compétente
Sherif Hegazy M Sc. P. Eng
Manager

Environmental Permission Branch
135 St Clair Avenue West
7th Floor
Toronto, ON
M4V 1P5
Canada

416 562 7910

Proponent(s)

2202564 Ontario Inc.
25 Sunpac Boulevard
Unit 1
Brampton, ON
L6S 5P6
Canada


Organe d’appel

Registrar, Ontario Land Tribunal
655 Bay Street, Suite 1500
Toronto, Ontario
M5G 1E5
(416) 212-6349
(866) 448-2248
OLT.Registrar@ontario.ca

About the Ontario Land Tribunal


Inclure les éléments suivants:

Numéro du REO
019-6900
Numéro de référence du ministère
2818-CP9L7P

Il ne s'agit pas d'un avis juridique. Veuillez vous reporter à la Charte des droits environnementaux de 1993 pour connaître les exigences exactes prévues par la loi. Consultez un avocat si vous avez besoin d'aide avec le processus d'appel.

Communiquer avec nous

Contact

S'inscrire pour obtenir des avis

Nous vous enverrons des avis par courriel accompagnés de toute mise à jour liée à cette consultation. Vous pouvez modifier vos préférences relatives à l'avis en tout temps en allant à votre page de profil où se trouvent vos paramètres.

Suivre cet avis

Proposition initiale

Numéro du REO
019-6900
Numéro de référence du ministère
2818-CP9L7P
Type d'avis
Instrument
Loi
Environmental Protection Act, R.S.O. 1990
Affiché par
Ministry of the Environment, Conservation and Parks
Proposition affichée

Période de consultation

4 avril 2023 - 19 mai 2023 (45 days)

Détails de la proposition

This proposal is for a new Environmental Compliance Approval for the establishment of subsurface sewage disposal works, rated at 72,000 litres per day, to service a lodge, chalets, restaurant, convention and spa facilities, located at 20706 Heart Lake Road, in the Town of Caledon, Ontario.

The proposed works includes:

  • septic tanks
  • flow equalization tanks
  • effluent pump station
  • an Enviro-Septic Wastewater Treatment System including three Enviro-Septic Absorption Beds
  • an existing enlarged raised Absorption Trench Field

The Ministry may require effluent monitoring and may impose effluent limits.

Documents justificatifs

Consulter les documents en personne

Certains documents justificatifs peuvent ne pas être accessibles en ligne. Si tel est le cas, vous pouvez demander à consulter les documents en personne.

Veuillez communiquer avec le bureau mentionné ci-dessous pour savoir si les documents sont accessibles.

Client Services and Permissions Branch
Address

135 St. Clair Avenue West
Floor 1
Toronto, ON
M4V 1P5
Canada

Office phone number

Commentaire

La consultation est maintenant terminée.

Cette consultation a eu lieu 4 avril 2023
au 19 mai 2023

Communiquer avec nous

Contact