Russell Properties Ontario Inc. - Environmental Compliance Approval (sewage)

La traduction française de cet avis n'est pas disponible. Nous nous excusons pour le dérangement.

Type d'acte: Environmental Compliance Approval (sewage)

Numéro du REO
019-1065
Numéro de référence du ministère
3420-BJGMAV
Type d'avis
Instrument
Loi
Environmental Protection Act, R.S.O. 1990
Affiché par
Ministry of the Environment, Conservation and Parks
Étape de l'avis
Décision
Décision publiée
Période de consultation
Du 23 décembre 2019 au 6 février 2020 (45 jours) Fermé
Dernière mise à jour

Cette consultation a eu lieu :

du 23 décembre 2019
au 6 février 2020

Résumé de la décision

We have issued an Environmental Compliance Approval No. 8108-BQ2SSD to Russell Properties Ontario Inc., for the construction of stormwater management Works for the proposed Phase 1 commercial development at the approximately 2.04 ha property located at at 1044 St Guillaume Street, in Embrun, Ontario.

Détails de l'emplacement

Adresse du site

1044 St. Guillaume Road
Russell , ON
K0A 1W1
Canada

Carte de l'emplacement du site

L'épingle de localisation correspond à la zone approximative où a lieu l’activité environnementale.

Afficher cet emplacement sur une carte opens link in a new window

Promoteur(s)

Russell Properties Ontario Inc.
77 Auriga Drive
Ottawa, ON
K2E 7X7
Canada

Détails de la décision

The proposed sewage works includes one oil & grit separator and an inlet control device to provide Enhanced Level water quality control and to attenuate post-development peak flows to allowable release rates for 2-year (127.48 L/s) and 100-year (215.13 L/s) storm events.

Effluent will be discharged via the existing MH220 located on the west side of Valoris Street to the existing municipal storm sewer along Valoris Street and connecting to the existing Sportsplex Stormwater Pond for further treatment, and ultimately to Castor Rive.

Commentaires reçus

Par l'entremise du registre

0

Par courriel

0

Par la poste

0
Consulter les commentaires soumis par l'entremise du registre

Documents justificatifs

Consulter les documents en personne

Certains documents justificatifs peuvent ne pas être accessibles en ligne. Si tel est le cas, vous pouvez demander à consulter les documents en personne.

Veuillez communiquer avec le bureau mentionné ci-dessous pour savoir si les documents sont accessibles.

How to Appeal

Cet avis de décision peut être porté en appel. Vous avez jusqu’à 15 jours à partir du 5 juin 2020 pour entamer le processus d’appel.

Veuillez lire les renseignements suivants attentivement pour en savoir plus sur le processus d’appel.

Comment interjeter appelClick to Expand Accordion

For instrument decisions published on or after June 1, 2021, please refer to the updated instructions for information on how to appeal a decision.

Appeal process for decisions published before June 1, 2021

If you’re an Ontario resident, you can start the process to appeal this instrument decision.

First, you’ll need to seek leave (i.e. get permission) from the relevant appellate body to appeal the decision.

If the appellate body grants leave, the appeal itself will follow.

Seek leave to appeal

To seek leave to appeal, you need to do these three things:

  1. prepare your application
  2. provide notice to the minister
  3. mail your application to three parties

1. Prepare your application

You’ll need to prepare an application. You may wish to include the following things in your application:

  1. A document that includes:
    • your name, phone number, fax number (if any), and/or email address
    • the ERO number and ministry reference number (located on this page)
    • a statement about whether you are a resident in Ontario
    • your interest in the decision, and any facts you want taken into account in deciding whether you have an interest in the decision
    • the parts of the instrument that you’re challenging
    • whether the decision could result in significant harm to the environment
    • the reason(s) why you believe that no reasonable person – having regard to the relevant law and to any government policies developed to guide decisions of that kind – could have made the decision
    • the grounds (facts) you’ll be using to appeal
    • the outcome you’d like to see
  2. A copy of the instrument (approval, permit, order) that you you are seeking leave to appeal. You’ll find this in the decision notice on the Environmental Registry
  3. Copies of all supporting documents, facts and evidence that you’ll be using to appeal
What is considered

The appeal body will consider the following two questions in deciding whether to grant you leave to appeal:

  1. is there is good reason to believe that no reasonable person, with respect to the relevant law and to any government policies developed to guide decisions of that kind, could have made the decision?
  2. could the decision you wish to appeal result in significant harm to the environment?

2. Provide your notice

You’ll need to provide notice to the Minister of the Environment, Conservation and Parks that you’re seeking leave to appeal.

In your notice, please include a brief description of the:

  • decision that you wish to appeal
  • grounds for granting leave to appeal

You can provide notice by email at minister.mecp@ontario.ca or by mail at:

College Park 5th Floor, 777 Bay St.
Toronto, ON 
M7A 2J3

3. Mail your application

You’ll need to mail your application that you prepared in step #1 to each of these three parties:

  • appellate body
  • issuing authority (the ministry official who issued the instrument)
  • proponent (the company or individual to whom the instrument was issued)

Autorité compétente
Aziz Ahmed
Manager

Client Services and Permissions Branch
135 St. Clair Avenue West
1st Floor
Toronto, ON
M4V 1P5
Canada

416-314-4625

Proponent(s)

Russell Properties Ontario Inc.
77 Auriga Drive
Ottawa, ON
K2E 7X7
Canada


Organe d’appel

Environmental Review Tribunal
Attention: The Secretary
655 Bay Street
Floor 15
Toronto, Ontario
M5G 1E5
(416) 212-6349
(866) 448-2248
OLT.Registrar@ontario.ca

About the Environmental Review Tribunal


Inclure les éléments suivants:

Numéro du REO
019-1065
Numéro de référence du ministère
3420-BJGMAV

Il ne s'agit pas d'un avis juridique. Veuillez vous reporter à la Charte des droits environnementaux de 1993 pour connaître les exigences exactes prévues par la loi. Consultez un avocat si vous avez besoin d'aide avec le processus d'appel.

Communiquer avec nous

Contact

S'inscrire pour obtenir des avis

Nous vous enverrons des avis par courriel accompagnés de toute mise à jour liée à cette consultation. Vous pouvez modifier vos préférences relatives à l'avis en tout temps en allant à votre page de profil où se trouvent vos paramètres.

Suivre cet avis

Proposition initiale

Numéro du REO
019-1065
Numéro de référence du ministère
3420-BJGMAV
Type d'avis
Instrument
Loi
Environmental Protection Act, R.S.O. 1990
Affiché par
Ministry of the Environment, Conservation and Parks
Proposition affichée

Période de consultation

23 décembre 2019 - 6 février 2020 (45 days)

Détails de la proposition

The proposal is for a new Environmental Compliance Approval for industrial stormwater management works serving Russell Properties Ontario Inc., Embrun Town Centre, located at 1044 St. Guillaume Road, in the Town of Embrun.

The water management works comprise of stormwater quality control, and quantity control, and erosion control works, and include on-site storm sewers/ditches, rooftop and surface storage, 7 catch basins an oil/grit separator and will discharge an existing approved stormwater pond.

Sanitary sewers will discharge to existing sanitary sewers along Notre Dame Street. Stormwater sewers will drain to existing the municipal stormsewer network on Valoris Street.

Documents justificatifs

Consulter les documents en personne

Certains documents justificatifs peuvent ne pas être accessibles en ligne. Si tel est le cas, vous pouvez demander à consulter les documents en personne.

Veuillez communiquer avec le bureau mentionné ci-dessous pour savoir si les documents sont accessibles.

Commentaire

La consultation est maintenant terminée.

Cette consultation a eu lieu 23 décembre 2019
au 6 février 2020

Communiquer avec nous

Contact