ALDUS CAPITAL CORP - Approval for variance from the Liquid Fuels Handling Code

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Type d'acte: Approval for variance from the Liquid Fuels Handling Code

Numéro du REO
019-5665
Numéro de référence du ministère
WO 8093120
Type d'avis
Instrument
Loi
Technical Standards & Safety Act, 2000
Affiché par
Technical Standards and Safety Authority (TSSA)
Étape de l'avis
Décision
Décision publiée
Période de consultation
Du 22 juin 2022 au 22 juillet 2022 (30 jours) Fermé
Dernière mise à jour

Cette consultation a eu lieu :

du 22 juin 2022
au 22 juillet 2022

Résumé de la décision

The variance is approved

Détails de l'emplacement

Adresse du site

1944 MERIVALE RD
OTTAWA, ON
K2G 1E9
Canada

Détails de l'emplacement du site

Gas station

Promoteur(s)

ALDUS CAPITAL CORP
190 COLONNADE RD S
OTTAWA, ON
K2E 7J5
Canada

Détails de la décision

ALDUS CAPITAL CORP is allowed an extension to October 1, 2022, to upgrade the electronic line leak detection (ELLD) at its site.

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Documents justificatifs

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Certains documents justificatifs peuvent ne pas être accessibles en ligne. Si tel est le cas, vous pouvez demander à consulter les documents en personne.

Veuillez communiquer avec le bureau mentionné ci-dessous pour savoir si les documents sont accessibles.

Technical Standards and Safety Authority
Address

345 Carlingview Drive
Toronto, ON
M9W 6N9
Canada

Office phone number

How to Appeal

Cet avis de décision peut être porté en appel. Vous avez jusqu’à 15 jours à partir du 27 juillet 2022 pour entamer le processus d’appel.

Veuillez lire les renseignements suivants attentivement pour en savoir plus sur le processus d’appel.

Comment interjeter appelClick to Expand Accordion

If you’re an Ontario resident, you can start the process to appeal this instrument decision.

First, you’ll need to seek leave (i.e. get permission) from the relevant appellate body to appeal the decision.

If the appellate body grants leave, the appeal itself will follow.

Seek leave to appeal

To seek leave to appeal, you need to do these three things:

  1. prepare your application
  2. provide notice to the minister
  3. mail your application to three parties

1. Prepare your application

You’ll need to prepare an application. You may wish to include the following things in your application:

  1. A document that includes:
    • your name, phone number, fax number (if any), and/or email address
    • the ERO number and ministry reference number (located on this page)
    • a statement about whether you are a resident in Ontario
    • your interest in the decision, and any facts you want taken into account in deciding whether you have an interest in the decision
    • the parts of the instrument that you’re challenging
    • whether the decision could result in significant harm to the environment
    • the reason(s) why you believe that no reasonable person – having regard to the relevant law and to any government policies developed to guide decisions of that kind – could have made the decision
    • the grounds (facts) you’ll be using to appeal
    • the outcome you’d like to see
  2. A copy of the instrument (approval, permit, order) that you you are seeking leave to appeal. You’ll find this in the decision notice on the Environmental Registry
  3. Copies of all supporting documents, facts and evidence that you’ll be using to appeal
What is considered

The appeal body will consider the following two questions in deciding whether to grant you leave to appeal:

  1. is there is good reason to believe that no reasonable person, with respect to the relevant law and to any government policies developed to guide decisions of that kind, could have made the decision?
  2. could the decision you wish to appeal result in significant harm to the environment?

2. Provide your notice

You’ll need to provide notice to the Minister of the Environment, Conservation and Parks that you’re seeking leave to appeal.

In your notice, please include a brief description of the:

  • decision that you wish to appeal
  • grounds for granting leave to appeal

You can provide notice by email at minister.mecp@ontario.ca or by mail at:

College Park 5th Floor, 777 Bay St.
Toronto, ON 
M7A 2J3

3. Mail your application

You’ll need to mail your application that you prepared in step #1 to each of these three parties:

  • appellate body
  • issuing authority (the ministry official who issued the instrument)
  • proponent (the company or individual to whom the instrument was issued)


Proponent(s)

ALDUS CAPITAL CORP
190 COLONNADE RD S
OTTAWA, ON
K2E 7J5
Canada


Organe d’appel

Le registrateur
Cour divisionnaire (région de Toronto)
130, rue Queen Ouest
Osgoode Hall, salle 174
Toronto
M5H 2N5
Téléphone : 416 327-5100
Télécopieur : 416 327-5549


Inclure les éléments suivants:

Numéro du REO
019-5665
Numéro de référence du ministère
WO 8093120

Il ne s'agit pas d'un avis juridique. Veuillez vous reporter à la Charte des droits environnementaux de 1993 pour connaître les exigences exactes prévues par la loi. Consultez un avocat si vous avez besoin d'aide avec le processus d'appel.

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Proposition initiale

Numéro du REO
019-5665
Numéro de référence du ministère
WO 8093120
Type d'avis
Instrument
Loi
Technical Standards & Safety Act, 2000
Affiché par
Technical Standards and Safety Authority (TSSA)
Proposition affichée

Période de consultation

22 juin 2022 - 22 juillet 2022 (30 days)

Détails de la proposition

Liquid Fuels Handling Code (LFHC) Requirements that Could Not be Met:

4.5.1.3.

(a) Double-wall underground pressure piping systems that were installed prior to January 1, 2006, and were approved to one of the following standards

  1. ULC/ORD-C107.4-1992, Ducted Flexible Underground Piping System for Flammable and Combustible Liquids;
  2. ULC/ORD-C107.7-1993, Glass-Fibre Reinforced Plastic Pipe and Fittings for Flammable and Combustible Liquids; or
  3. ULC/ORD-C107.19-1992, Secondary Containment of Underground Piping for Flammable and Combustible Liquids

shall be upgraded with Electronic Line Leak Detection (ELLD) within three years of the effective date of this code.

  1. If the certification for the pipe is undetermined, the piping shall be upgraded in accordance with (a).
  2. The ELLD shall be programmed to run the 0.76 L/h test every month and the 0.38L/h test annually and it shall shut down the submersible turbine pump when a leak is detected. 

 

Why the Code Could Not be Met

ALDUS CAPITAL CORP has been unable to access the required parts due to material/part shortages and longer lead times.

 

Safety Assessment

  • The existing system has a mechanical leak detection system. If the pressure in the supply line drops, a popet valve drops restricting product flow.
  • SIR (Statistical Inventory Reconciliation) daily dips are reconciled with totalizers. Information is submitted to a third party that uses computer modelling and decades of data history to confirm safe operation.

 

TSSA assesses that there is likely to be no environmental impact should this variance be granted.

Documents justificatifs

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Certains documents justificatifs peuvent ne pas être accessibles en ligne. Si tel est le cas, vous pouvez demander à consulter les documents en personne.

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Cette consultation a eu lieu 22 juin 2022
au 22 juillet 2022

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