Raymond E Duhaime - Environmental Compliance Approval (sewage)

La traduction française de cet avis n'est pas disponible. Nous nous excusons pour le dérangement.

Type d'acte: Environmental Compliance Approval (sewage)

Numéro du REO
019-6293
Numéro de référence du ministère
7566-CJNL4M
Type d'avis
Instrument
Loi
Environmental Protection Act, R.S.O. 1990
Affiché par
Ministry of the Environment, Conservation and Parks
Étape de l'avis
Décision
Décision publiée
Période de consultation
Du 16 novembre 2022 au 31 décembre 2022 (45 jours) Fermé
Dernière mise à jour

Cette consultation a eu lieu :

du 16 novembre 2022
au 31 décembre 2022

Résumé de la décision

We have issued a new Environmental Compliance Approval (sewage) to Raymond E Duhaime for the upgrading of the existing non-compliant on-site subsurface disposal system servicing the Linamac Lodge & Trailer Park, located on Lot 3, between Louise Lake and Lina Mac Road, in Daoust, Ontario.

Détails de l'emplacement

Adresse du site

ON
Canada

Détails de l'emplacement du site

Linamac Lodge & Trailer Park

Lot 3, between Louise Lake and Lina Mac Road

Unorganized Township of Daoust, District of Sudbury

Carte de l'emplacement du site

L'épingle de localisation correspond à la zone approximative où a lieu l’activité environnementale.

Afficher cet emplacement sur une carte opens link in a new window

Promoteur(s)

Raymond E Duhaime
Highway 129 South
P.O. Box 1404
Chapleau, ON
P0M 1K0
Canada

Détails de la décision

We have issued a new Environmental Compliance Approval (sewage) to Raymond E Duhaime, for the upgrading of the existing non-compliant on-site subsurface disposal system with conventional sewage works sized to service the Linamac Lodge & Trailer Park, located on lands geographically described as part of Lot 3, between Louise Lake and Lina Mac Road, in the unorganized Township of Daoust, District of Sudbury, Ontario.

The approved system is designed to provide a total daily sanitary sewage flow of 31,650 litres per day, and will include:

  • septic tanks
  • dosing tanks
  • a leaching bed

Commentaires reçus

Par l'entremise du registre

0

Par courriel

0

Par la poste

0
Consulter les commentaires soumis par l'entremise du registre

Effets de la consultation

No comments were received.

Documents justificatifs

Consulter les documents en personne

Certains documents justificatifs peuvent ne pas être accessibles en ligne. Si tel est le cas, vous pouvez demander à consulter les documents en personne.

Veuillez communiquer avec le bureau mentionné ci-dessous pour savoir si les documents sont accessibles.

Sault Ste. Marie District Office
Address

64 Church Street
Sault Ste. Marie, ON
P6A 3H3
Canada

Office phone number
Client Services and Permissions Branch
Address

135 St. Clair Avenue West
Floor 1
Toronto, ON
M4V 1P5
Canada

Office phone number

How to Appeal

Cet avis de décision peut être porté en appel. Vous avez jusqu’à 15 jours à partir du 1 juin 2023 pour entamer le processus d’appel.

Veuillez lire les renseignements suivants attentivement pour en savoir plus sur le processus d’appel.

Comment interjeter appelClick to Expand Accordion

Start the process to appeal

If you’re an Ontario resident, you can start the process to appeal this instrument decision.

First, you’ll need to seek leave (i.e. get permission) from the relevant appellate body to appeal the decision.

If the appellate body grants leave, the appeal itself will follow.

Seek leave to appeal

To seek leave to appeal, you need to do these three things:

  1. prepare your application
  2. provide notice to the minister
  3. mail your application to three parties

1. Prepare your application

You’ll need to prepare an application. You may wish to include the following things in your application:

  1. A document that includes:
    • your name, phone number, fax number (if any), and/or email address
    • the ERO number and ministry reference number (located on this page)
    • a statement about whether you are a resident in Ontario
    • your interest in the decision, and any facts you want taken into account in deciding whether you have an interest in the decision
    • the parts of the instrument that you’re challenging
    • whether the decision could result in significant harm to the environment
    • the reason(s) why you believe that no reasonable person – having regard to the relevant law and to any government policies developed to guide decisions of that kind – could have made the decision
    • the grounds (facts) you’ll be using to appeal
    • the outcome you’d like to see
  2. A copy of the instrument (approval, permit, order) that you you are seeking leave to appeal. You’ll find this in the decision notice on the Environmental Registry
  3. Copies of all supporting documents, facts and evidence that you’ll be using to appeal
What is considered

The appeal body will consider the following two questions in deciding whether to grant you leave to appeal:

  1. is there is good reason to believe that no reasonable person, with respect to the relevant law and to any government policies developed to guide decisions of that kind, could have made the decision?
  2. could the decision you wish to appeal result in significant harm to the environment?

2. Provide your notice

You’ll need to provide notice to the Minister of the Environment, Conservation and Parks that you’re seeking leave to appeal.

In your notice, please include a brief description of the:

  • decision that you wish to appeal
  • grounds for granting leave to appeal

You can provide notice by email at minister.mecp@ontario.ca or by mail at:

College Park 5th Floor, 777 Bay St.
Toronto, ON
M7A 2J3

3. Mail your application

You’ll need to mail your application that you prepared in step #1 to each of these three parties:

  • appellate body
  • issuing authority (the ministry official who issued the instrument)
  • proponent (the company or individual to whom the instrument was issued)

Autorité compétente
Fariha Pannu
Manager

Environmental Assessment and Permissions Branch
1st Floor, 135 St Clair Ave W
Toronto, ON
M4V 1P5
Canada

416-314-7092

Proponent(s)

Raymond E Duhaime
Highway 129 South
P.O. Box 1404
Chapleau, ON
P0M 1K0
Canada


Organe d’appel

Registrar, Ontario Land Tribunal
655 Bay Street, Suite 1500
Toronto, Ontario
M5G 1E5
(416) 212-6349
(866) 448-2248
OLT.Registrar@ontario.ca

About the Ontario Land Tribunal


Inclure les éléments suivants:

Numéro du REO
019-6293
Numéro de référence du ministère
7566-CJNL4M

Il ne s'agit pas d'un avis juridique. Veuillez vous reporter à la Charte des droits environnementaux de 1993 pour connaître les exigences exactes prévues par la loi. Consultez un avocat si vous avez besoin d'aide avec le processus d'appel.

Communiquer avec nous

Contact

S'inscrire pour obtenir des avis

Nous vous enverrons des avis par courriel accompagnés de toute mise à jour liée à cette consultation. Vous pouvez modifier vos préférences relatives à l'avis en tout temps en allant à votre page de profil où se trouvent vos paramètres.

Suivre cet avis

Proposition initiale

Numéro du REO
019-6293
Numéro de référence du ministère
7566-CJNL4M
Type d'avis
Instrument
Loi
Environmental Protection Act, R.S.O. 1990
Affiché par
Ministry of the Environment, Conservation and Parks
Proposition affichée

Période de consultation

16 novembre 2022 - 31 décembre 2022 (45 days)

Détails de la proposition

This proposal is for a new Environmental Compliance Approval (sewage), to be issued to Raymond E Duhaime, for the upgrading of the existing non-compliant on-site subsurface disposal system with conventional sewage works sized to service the Linamac Lodge & Trailer Park, located on lands geographically described as part of Lot 3, between Louise Lake and Lina Mac Road, in the unorganized Township of Daoust, District of Sudbury, Ontario.

The proposed system is designed to provide a total daily sanitary sewage flow of 31,650 litres per day, and will include:

  • septic tanks
  • dosing tanks
  • a leaching bed

Documents justificatifs

Consulter les documents en personne

Certains documents justificatifs peuvent ne pas être accessibles en ligne. Si tel est le cas, vous pouvez demander à consulter les documents en personne.

Veuillez communiquer avec le bureau mentionné ci-dessous pour savoir si les documents sont accessibles.

Client Services and Permissions Branch
Address

135 St. Clair Avenue West
Floor 1
Toronto, ON
M4V 1P5
Canada

Office phone number

Commentaire

La consultation est maintenant terminée.

Cette consultation a eu lieu 16 novembre 2022
au 31 décembre 2022

Communiquer avec nous

Contact